Щодня діти проводять багато часу в дошкільних навчальних закладах. Для того, щоб поєднати для дошкільнят комфортність такого перебування з цікавістю й корисністю педагоги багато уваги приділяють обладнанню приміщень. Оформлення групи в дитячому садку передбачає обов’язкове використання стендів, необхідних для навчання, ігрової діяльності, організації життя в групі тощо.
Серед наочних посібників, які можна побачити в будь-якій групі дитсадка, можна виділити:
- Навчальні матеріали;
- Календар спостережень за природою;
- Куточок настрою;
- Куточок чергових;
- Привітання іменинників;
- Наліпки на шафки з верхнім одягом;
- Стенд-виставку творчих робіт тощо.
Крім того, в кімнатах обов’язково будуть інформаційні стенди, розраховані на батьків вихованців. А також – методичні матеріали педагога, стенди для помічника вихователя тощо.
Як саме варто розмістити стенди в групі дитячого садка?
При розташуванні наочних посібників в приміщенні, найперше, керуються принципом доцільності: їх не має бути надмір. І при цьому наочність має охоплювати усі найважливіші складники життя дітей під час перебування в дитсадочку.
Так само важливо, аби стенди слугували не лише для інформування, але й стали елементами декору, сприяли естетичному вихованню дошкільнят. Тому освітяни, звертаючись до фірми «Стенд.Ua», часто надають перевагу комплектам наочних посібників, виконаних в єдиному стилі. У їхньому дизайні може обігруватись назва групи чи дитячого садка.
Варто й подумати про зонування наочності. Так, інформаційні дошки для батьків і виставки дитячих робіт варто розмістити в передпокої так, щоб їх було добре видно вже від дверей. Матеріали для занять слід розташувати окремо, біля столиків для дітей. Методичну інформацію – поруч із робочим місцем педагога.
Усі вони мають доповнювати один одного тематично й візуально, не перекривати доступ до інших посібників. Стенди з інтерактивними матеріалами потрібно розміщувати не надто високо, враховуючи зріст дітей.
Найголовніші вимоги для наочних посібників у дитсадку
В пріоритеті в цьому випадку має бути безпечність стендів, поличок для ліплення та таблиць, їх міцність й ергономічність.
Варто приділити вагу їхньому змісту, який має відповідати вимогам до занять із дітьми різного віку. Не менш важливо, щоб такі стенди подобались самим дітлахам, щоб ті прагнули працювати з ними.