Хитра оборудка львівського комунального підприємства

0
1546

Є у славному місті Львові комунальне підприємство АТП № 1. Основний вид діяльності – пасажирські перевезення. На маршрутах міста Львова це підприємство займає майже 31 відсоток. Здавалось би таке підприємство мало б бути прибутковим, адже ми бачимо що автобуси у Львові майже завжди переповнені.

Однак як вбачається з фінансової звітності ЛК АТП № 1 з 2017 року підприємство стає все збитковішим і збитковішим. Так, на початок 2017 року збиток підприємства становив 26 944 000 гривень, на кінець 2017 року – 67 841 000 гривень, а станом на 30 вересня 2018 року – 124 863 000 гривень, а заборгованість по заробітній платі ЛК АТП № 1 станом на 30.09.2018 року становила 1 969 000 грн. І це при постійному збільшенні статутного капіталу.

Тобто засновник, Львівська міська рада, збільшує статутний капітал ЛК АТП № 1, вливаючи бюджетні кошти, а жодних позитивних зрушень немає. Складається враження, що підприємство умисне поступово доводять до банкрутства. І ось це збиткове підприємство укладає дві лізингові угоди з ПАТ «УКРГАЗБАНК». Одна з них – придбання 50 автобусів львівського виробництва на суму 7 350 000 євро, що в гривнях станом на травень 2018 року становило 226 995 253, 80 гривень. Під 17,9 % річних! Хоча для інших клієнтів ПАТ «УКРГАЗБАНК» пропонує відсоткову ставку від 13,4 %. Це напевне так колишній радник голови правління ПАТ «УКРГАЗБАНК», а тепер в.о. керівника ЛК АТП № 1 пан Хамула О.Р. домовився.

Слід зазначити, що всі основні платежі передбачені у цій угоді прив’язані до курсу євро. Тобто при збільшенні курсу вартість угоди буде збільшуватись. І якщо станом на травень 2018 року з урахуванням сплаченого авансового внеску підприємство боргувало ПАТ «УКРГАЗБАНК» основного боргу 113 497 626 грн., то вже станом на листопад 2018 року сума боргу збільшилась до 116 424 000 грн. Тобто майже на 3 000 000 грн.

Враховуючи те, що підприємство є збитковим, постає питання яким чином воно буде розраховуватись. А розраховуватись буде не підприємство, а ми з вами за рахунок бюджетних коштів, адже саме Львівська міська рада взяла на себе зобов’язання щодо забезпечення виконання умов договору фінансового лізингу протягом всього терміну його дії, у тому числі за рахунок виділення з міського бюджету м. Львова коштів у розмірі та у строки, необхідні для повного та своєчасного виконання умов договору фінансового лізингу.

Така ж ситуація і з угодою на придбання 100 автобусів білоруського виробництва. От тільки суми тут більші. Адже вартість автобуса білоруського виробництва близько 122 000 Євро. Ось так наші з вами гроші втікають у «чорну дзюру» під назвою ЛЬВІВСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ АВТОТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО № 1, яке в порушення ЗУ «Про відкритість використання публічних коштів» не публікує інформацію щодо використання бюджетних коштів.

 

 

Олена Степанова, юристправозахисник