Facebook показав скільки українські політики витрачають на рекламу: суми кругленькі

0
184

Соцмережа почала публікувати звіти про те, які сторінки та скільки платять за політичну рекламу.

Соцмережа Facebook почала публікувати звіти сторінок про рекламу – вони містять зведену інформацію про рекламні оголошення, пов’язані з політикою чи суспільним інтересом, наприклад, як зараз – з парламентськими виборами в Україні.

Як повідомили у представництві Facebook, всі звіти будуть оновлюватися щоденно, що дасть змогу користувачам бачити більше інформації в режимі реального часу.

Також читачі матимуть змогу переглядати інформацію щотижнево, щомісячно чи поквартально. Звіти будуть доступні для всіх охочих – для входу навіть не потрібно логінитися у Facebook.

Звіти почали формувати з даних за червень, однак соцмережа не вказує точну дату. Наразі можливо переглянути інформацію за останній день, тиждень та загалом, починаючи від червня.

Ми вирішили проаналізувати, хто з політиків та політичних сил за цей час витратив найбільше грошей на рекламу.

Так, наразі лідирує сторінка партії  “Голос” Святослава Вакарчука. Загалом за звітний період було сплачено $91 029 за 238 оголошень. Примітно, що з цієї суми $2 287 було витрачено на рекламу, що демонструвалася без застереження. Також, окремо від “Голосу”, рекламу у фейсбуці купляв лідер партії Святослав Вакарчук. Згідно зі звітом, він від червня витратив $11 658 на 16 оголошень.

На другому місці партія п’ятого президента Петра Порошенка “Європейська солідарність”, яка у червні-липні заплатила за просування своєї сторінки $79 343, з яких $12 671 були витрачені на рекламу, що не маркувалася. Водночас сам Петро Порошенко на просування персональної сторінки витратив $32 291.

Натомість лідером за кількістю рекламних оголошень є сторінка “БОЙКО – Премьер”, яка підтримує співголову “Опозиційної платформи – За життя” Юрія Бойка. Впродовж червня-липня менеджерами сторінки було сплачено $29 535 за 1 971 повідомлення. Слідом за Бойком лідером з кількості рекламних оголошень є “Партія Шарія” – їх 787 на загальну суму $22 647.

А лідерка “Батьківщина” Юлія Тимошенко у рейтингу витрат на політичну рекламу перебуває на шостому місці. За її рекламні оголошення платить ТОВ “Сучасні рекламні рішення”. За червень-липень було витрачено $30 405.

Водночас партія чинного президента Володимир Зеленського “Слуга народу” за червень-липень витратила на рекламу $27 625. Примітно, що всі їхні повідомлення демонструвалася із застереженням.

Джерело.